Regeneracja zamiast naprawy

Drżenie pojazdu to jeszcze nie koniec świata i konieczność drastycznych działań jak naprawa wałów napędowych czy naprawa przekładni kierowniczych. Od dawna znane są techniki regeneracji wałów, jeśli tylko nie są przerdzewiałe i zniszczone do cna i da się z nich cokolwiek uratować. Regeneracja wałów napędowych zawiera w sobie szeroką paletę czynności, począwszy od usuwania rdzy, piaskowania i przespawania nowych elementów po wymianę zajechanych i wyeksploatowanych przegubów, szlifowanie oraz ponowne zabezpieczanie przeciwko korozji.

Autoturbo – firma godna polecenia

Jest to według firmy Autoturbo zdecydowanie jedna z najprzydatniejszych czynności i póki wał posiada jeszcze jakąś grubość, zawsze można dospawać obciążniki lub zeszlifować niewielką ilość w celu jego wyważenia. Pozwoli to na zniwelowanie drgań pojazdu podczas pracy wału i przenoszenia napędu powodując przy tym niekomfortową jazdę dla kierowcy i pasażerów jednocześnie powodującAutoturbo powstawanie dodatkowych, nieporządnych obciążeń na kolejnych elementach pojazdu powodując ich wzmożone zużycie, co w dłuższej perspektywie czasu możne nas narazić na nowe, znaczne koszta.
Poza wałami ważnymi elementami z pewnością są same przeguby, dzięki którym możliwe jest przenoszenie obciążeń podczas jazdy samochodu i przemieszczania poszczególnych podzespołów względem siebie. Gumy osłaniające je od środowiska zewnętrznego muszą pozostać w przynajmniej dobrym stanie, nie zawierać znaczących śladów zużycia i pęknięć, które z czasem się pogłębią i pozwolą na przedostanie się materiałów twardych, takich jak piasek do wnętrza przekładni i doprowadzenia do jej uszkodzenia. Zwłaszcza w przypadku przegubu hydrokinetycznego, wtedy nawet jeśli nie jesteśmy pewni co do stanu gumy, warto jest zaryzykować jej wymianę oraz środków smarnych pozwalających na minimalizację tarcia, które związane jest z zużyciem.